Så är det på studiefronten

Kursen i fransk medeltidslitteratur blev jag godkänd i, men mer än så blev det inte.
Dock var föreläsningarna det viktigaste och tentan fick komma i andra hand.

Sen var det kursen i Fornisländska som jag fick ett B på, precis som jag tidigare
berättade att jag fått på Runologin. Nu har jag två B:n på delkurserna och tre
delkurser kvar varav en hemtenta just är klar, jag kanske kan hoppas på att det
går vägen.

Jag har sökt några sommarkurser på Stockholms universitet men även en distanskurs 
vid Linnéuniversitetet i Växjö. Det pirrigaste är dock att jag har sökt en sommarkurs i
Danmark, där man om man blir antagen får ett stipendium till hjälp för resa och boende.
Ansökningstiden går ut imorgon så i sommar kanske jag ska lära mig förstå danska och
måske även snacke litt.

Varför då, kan man undra och det känner jag också lite men den kursen kan behövas
om jag ska plugga vidare till hösten.
Sen är det ju så att det kan komma att behövas på jobbet framöver tror jag.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag noterar att alla vi "gårdsdamer" pluggar för närvarande. Ett släktdrag kanske?



Kramar från Nicoline

Postat av: Nova

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-08 @ 16:06:45
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback