På resa igen

Efter dryga två månaders uppehåll från bloggandet så lägger jag nu in ett nytt inlägg.
Igår bilade jag ned ensam till Småland, det tog lite drygt 5 1/2 timme och gick bra.
Det var en ca 48 mil lång tripp. Resten av familjen hade åkt före.
På söndag blir det jag och den yngsta som åker hem tillsammans.
Maken och den äldsta åker ett dygn senare.
Vi är nere för att bevista en konfirmation och den yngsta ska sjunga och ev spela fiol.

Just nu sitter jag i min säng och fryser.
De senaste två månaderna har jag klarat av två delkurser inom Vikingatida och
Medeltida texter. Det blev B resp C på dem.
Dessutom har jag gått tre dagar på en sommarkurs som heter Kyrkor och kloster,
städer och slott. Så denna sommar fördjupar jag mig inom medeltida byggnadskonst.

Dessutom har jag skrivit av dödböcker intensivt - det gäller ju projektet
Namn åt de döda.
Tyvärr har jag tusentals poster kvar.
Just innan jag åkte så gjorde jag en 5-generationers antavla till min svåger, en likadan
som svägerskan fick i 60-årspresent i höstas.

Kommentarer
Postat av: Nina

Men du, kära syssling, jobba inte ihjäl dig! De finns de som vill se dig flera gånger... som din familj, jag... och en hel massa andra människor.



Kraaaaam!

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag hoppas att ni har det bra i Småland och att du tar lite andrum mellan pluggandet. Det är ett tag sen vi sågs nu. Jag saknar er.



Kramar från Nicoline

2009-07-05 @ 19:31:20
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback