Skillnad på service

Förra veckan gick döttrarnas telefoner sönder - både SonyEricsson och Nokia-mobilen.

Hon som inte bor hemma fick vänta på sina garantipapper som postades medan hon
som bor hemma besökte en Teliabutik nära där hon skulle göra praktik.

Teliabutiken i Haninge uppfyllde alla krav på service och erbjöd en utbytestelefon direkt.
De har förstås konkurrens nära inpå.

Teliabutiken i Arvika hänvisade dottern att komma tillbaka på måndagen för nu var det
marknad. Min gissning är att de då ville sälja och inte befatta sig med gamla kunder.
På måndagen var de också krångliga och motvalls utom den sista som jag ringde
15 minuter före stängningsdags. Peter var hjälpsam och ska ha en blomma för det.
Han lade undan en lånemobil så att vi kan kommunicera med dottern.
Alla andra moment som föregick utlånandet var under all kritik och dotterns kommentar
om framtida val av operatör sved förstås i modershjärtat.
Så länge jag står för abonnemanget förblir det Telia.

Täckning kan vara viktigt men dålig service är inget man behåller.

Så är det  förstås - money talks. Sen är det svårt att rättfärdiga kollegors taskiga beteende.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Hm, det finns någon här på Fädernegården som kallar företaget för Felia;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback