Att surfa i dryga 100 knyck

Just nu sitter jag på X2000 mellan Söderhamn och Gävle och det går
undan utanför fönstret. Ändå kan jag vara uppkopplad för att läsa,
kommentera och skriva.
Den här dagen har gått ännu fortare och varit ännu blötare.
I morse tog jag en promenad i Sundsvall innan det var ljust.
På övergångsställena hade jag behövt stövlar för vattnet stod decimeterhögt
och svallade upp på trottoarerna.
Det var stopp i gatubrunnarna av löv och sand.
Redan blöt om fötterna och med barnasinnet i behåll var jag ju bara tvungen
att peta bort löven med högerfoten som därmed blev ännu blötare.
Det var ju träningsskorna så jag kunde ju byta om senare.
Jag rensade gatubrunnar i fyra gathörn bl a Köpmangatan-Nybrogatan.
När jag kom tillbaka 15 minuter senare var mina fyra gathörn tomma på vatten
allt hade runnit i gatubrunnarna bara löven var borta.

Kanske skulle jag debitera gatukontoret för min insats?

Nyss såg jag solen för första gången sedan vi lämnade Gävle igår och konstigt
nog rullar vi faktiskt in på Gävle C just nu.
Är det i Gävle solen varit medan vi varit i regniga Sundsvall?

Om några mil passerar vi Tierp där mina förfäder bott på farfars sida.
Farfar som jag aldrig träffat men som föddes för 104 år sedan idag.
Hans far föddes för övrigt i Gävle - så nog går det mesta i cirklar.

När jag kommer till Stockholm om ca 90 minuter blir jag hämtad av min äldsta dotter.
Maken är på väg söderut med bil för att fira sin syster som fyller jämnt.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Din farfar var min förebild och idol! Jag har saknat honom hela livet.

Kramar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback