Snö, blåst och stavgång

Skitväder har det varit hela påsken tycker jag.
Det gör nu inte så mycket för jag har en hel del att plugga.
Tidigt på morgnarna har jag dock varit ute en timme och gått stavgång.
Detta för att jag vill hjälpa mitt lag till framgång i stegräknartävlingen på jobbet.

Påskmat har vi inte haft någon här hemma och påskgodis vägrar jag.
Ja sötsaker över huvud taget. Jag slutade redan inför julen så nu är jag inne på
min andra högtid utan godis.
Det har varit många tårtor och bullar att tacka nej till också under årets tre första
månader. Det enda kaffebröd jag smakat under denna tid var hos Nina i januari.

Semlorna som arbetsgivaren bjöd på fotograferade jag bara.
De tre stora påskäggen som var som barnbadkar fick kollegorna frossa i medan
jag vittjade fruktlådorna.
Kunde maken sluta med snus efter över 30 år så kan väl jag avstå sötsaker.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Bra Pauline! Heja på!

Enarmad kram!

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Här kommer det en dubbeldubbelkram för att du är så karaktärsfast.

Kram kram
Nicoline

2008-03-23 @ 15:14:49
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback