I sängen efter en lång dag

Jag vaknade 04:50 och sen har jag varit igång hela dagen.
Bussen gick strax efter åtta, lite sen var den.
På bussen hade jag sällskap med en kurskamrat som ska
bo på ett annat pang.
När jag shoppat lite (ProViva och laktosfri mjölk) gick jag en
sväng till kyrkan som var stängd men jag ska kolla in den
imorgon istället - på lunchen.
Sen kom Nina med make och guidade mig runt hela staden.
Vi såg allt som var värt att se - även pannkakorna.
Det blev även en tur flera mil iväg för att se en bro, det var värt
den turen. Fast det var mörkt, dimmigt och regnblandad snö.
Därpå fikade vi hos Nina och pratade i timmar.
Det är tur att jag bor här annars hade jag pratat sönder Ninas
öron inatt. Usch vad jag pratar mycket...

Tänk att det finns en människa man är släkt med och vars
existens man inte kände till innan Nicoline hittade oss.
Här hade vi levt i nästan 50 år och hade så många likheter i
våra liv utan att vi vetat om varandra.
Jag har tittat på E4:an från Ninas fönster, jag har sett hennes
bloggdator och alla hoyor. Hennes skaparhörna fick jag också
se med hjärtan och annat. Hundarna fick jag hälsa på och
Originalvovven låg på mina fötter under bordet.
Jag var accepterad.

Tack Nina med make för ikväll - vi syns imorgon.
 

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Maken säger att jag varit spårhund i mitt förra liv. Dels för att jag är så bra på att leta upp saker och ting, (även kusinbarn) och för luktsinnet som är på gränsen till överkänsligt. Ha en bra dag idag.
Kram
Nicoline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback