Gott Nytt 2009

Vi ska snart åka iväg och fira en 22-åring.
Sen bär det av hem igen för att vila en stund så att jag orkar med hela kvällen.
Här hemma blir det maken, jag och svärmor som firar.
Den ena dottern ska till en studiekamrat och den andra ska fira en gammal
klasskompis som nyss fyllt 19 år.

Vi står väl som vanligt på balkongen och tittar på andras fyrverkerier.
Smäller egna gör vi inte - både av ekonomiska och miljömässiga skäl.
För egen del är det också principiella skäl.
Jag tycker inte amatörer ska smälla av fyrverkerier - sånt ska proffs ta hand om.

Svärfar som kunde detta med krut och sprängningar lärde sin yngsta son respekt
för allt som kan smälla. Sonen är förstås min man och på de dryga 30 år vi firat
nyår tillsammans har han valt att skjuta raketer två gånger.

Där vi bodde förut fick vi vara de som höll koll på andras skjutande.
Tre gånger fick vi släcka bränder som uppstått till följd av raketer.

Nu får vi hoppas att glädjen inför ett nytt år inte överskuggas av detta med raketer.
Att året blir mycket bättre än slutet på 2008 för såväl Sverige som resten av världen.

Så alla jag känner kram på er och hoppas att 2009 blir ett trevligt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback