Att reta sig på en dum blondin

Enligt Aftonbladet så säger Blondinbella följande på sin blogg.


"Karl-Bertil Jonsson är dåtidens AFA"


Jag vet att jag inte borde uttala mig eftersom jag vägrar gå in på bimbons blogg. Jag vet därmed inte om det är sant men om så är fallet så bekräftar det ju bilden av en dum blondin. En fruktansvärt bortskämd unge som aldrig har gjort rätt för sig.  Som dessutom dömer andra efter hur väl de passar in i hennes låtsasvärld.

Hon vet uppenbarligen inte hur AFA brukar bete sig och vad Karl-Bertil Jonsson får kredit för. Hon lär ju säga att det är synd om de barn som har stulit julklappar ifrån.

Jovisst är det synd om de barn som eventuellt skulle ha fått en tändstickstavla på Bodens fästning, en sidenslips eller servettringar i päronträ.

Jag vet att jag inte borde reta upp mig men den ungen är definitivt ouppfostrad som bara uttalar sig och bedömer alla andra efter hennes lilla värld i Vasastan och på Stockholms inneställen. Hon borde få pröva på verkligheten men det skulle vara synd om verkligheten om hon dök upp där.

Jag undrar hur hon kommer att klara sig i verkligheten framöver - hon kanske borde bli modell för hon får nog en chock i den riktiga världen. Tänk om hon skulle behöva städa eller arbeta inom äldrevården...

Usch vad fånig jag är som retar upp mig på dumma, omogna tonåringar - kanske det beror på att jag har så rejäla döttrar själv men också på att jag nyligen har träffat mina systrars duktiga barn. Också de är studiebegåvade och har försörjt sig på riktiga jobb när de har studerat. När jag sen tänker mina fantastiska kusiner på min fars sida som är både studiebegåvade, vackra och såna som bär upp det här landet så känns det som den där dumma blondinen är ännu mer på låtsas.


Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Ja olika falla ödets och livets lott;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback