Magnolian blommar i Vadstena

Efter en hel dags arbete (med dryga 40 minuters stavgång imorse)
kom vi iväg mot Vadstena.
Den lilla prinsessan körde 2/3 av resan till efter Norrköping.
Den sista tredjedelen körde jag.
Det var så grönt och vackert på vägen.
Framme vid Vätterns strand i en miljö full med historia låg folkhögskolan.
Vi hittade våra nycklar på avtalat ställe och hittade vårt rum.
Dottern pluggade historia (Kalla kriget) medan jag gjorde stan.

En underbar magnolia blommade över ett plank på ett sätt som påminde om
tant Brun, tant Grön och tant Gredelin.
Småbutiker att fönstershoppa i.
En kvällsöppen Coop-butik där ProViva och annat inhandlades till morgondagen.
Lite till en kvällmacka behövde vi också.
Nu sussar dottern medan jag rapporterar in dagens resultat på stegmätaren.
Det blev över 15.000 vilket är bra med tanke på tre timmars bilresa som kunnat
användas till annat.
Nu ska jag sova för det är nästan 18 timmar sen jag gick upp.

Imorgon ska jag ju möta den mannen som är släkt-med-släkten - vid rådhustrappan.
Inte på för den är för liten, jag har kollat idag.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Du skulle haft bilder här... :) Jag vill ju se var du färdas.

Ha det gott! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback