Idag ska vi flytta

Ja inte vi själva, men vi ska vara bärhjälp och körhjälp hos en av mina systrar.
De ska flytta från 1 1/2 trappa i ett hus utan hiss till gatuplanet i ett annat en bit ifrån.
Syrran har lite problem att bära eftersom läkaren klantade sig ordentligt vid en
operation förra året. Hon får inte med sig ena armen.
Min svåger har också lite svårt att bära eftersom han har problem med en axel.
Min lilla gubbe har ont i höften (något ischiasartat sa läkaren).
Så det är alltså ett medelålders gäng lätt handikappade som ska få till det ;-)
Min egen onda högerfot är ju inget att tala om i detta sammanhang.
Kanske kan den lilla prinsessan vara behjälplig eller om hon ska ta hand om sin
fyraåriga kusin.
Nu skulle vi ha behövt den stora prinsessan som är både stark och vältränad men
hon är ju i Italien med sina konfirmander.
En annan av syrrorna jobbar idag men hon var med och packade tavlor igår.
Så hon har ju varit så hjälpsam ändå.

Att det blir lite stressigt så här i sista stund beror på den de ska byta lägenhet med.
Hon har hattat fram och tillbaka med hur hon ska göra och bestämde helt plötsligt
att hon inte skulle flytta under eftermiddagen som de haft klart med i flera veckor.
Nu skulle hennes flytthjälp bara kunna mellan 10 och 12 och då måste vi vara på plats
redan 08.45. Vi ska snart göra oss klara med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback