Går och går

Om det finns någon som undrar varför min blogg blivit
tystare finns det två orsaker.

Nummer ett är kursen i Akademiskt skrivande som fått
mig att till och med ta ledigt från jobbet igår för att få tid
att skriva den sista uppgiften.
Efter det är det bara version 2 som ska fixas till.
Fast bara på de två sista uppgifterna, de två första är
redan klara sen någon vecka tillbaka.

Nummer två i orsaker till bloggfrånvaro är mitt nya liv.
Jag måste få fart på stegmätaren.
Minst 10500 steg om dagen är mitt mål.
Först idag har jag fått upp snittet till 10564 steg för hela
perioden som sträcker sig mer än tre veckor tillbaka.

Jag är så galen att jag började denna dag med 20 min
på motionscykeln i en hastighet som var mer än 20km/h.
Belastningen var inte den värsta men lite hård ändå.
På jobbet förflyttade jag mig bara 5000 steg om jag dessutom
räknade alla steg hemma imorse.

Väl hemma bytte jag om och tog en promenad på 90 min.
Nästan halvvägs mötte jag maken som gick omvänt kortare
varv med stavar.
Han vill inte gå med mig för då får han hjärtinfarkt säger han.
Jag går inte fort men raskare än han i alla fall. Med mer än
11000 steg på 90 min.
Nu sitter jag här med närmare 19000 steg på en dag.

Att maken tränar beror på mig och att yngsta dottern tar i
hon med. Hon har snott alla mina träningsredskap...
Där ser man vad en liten utmaning om att gå mellan Malmö
och Amsterdam gör.
Själv har jag passerat Rödby och mitt lag har hunnit mycket längre.
Jag och en annan kollega ligger sist i vår grupp men någon måste
ju ligga under medel om det ska bli något medel.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Jodå, jag tyckte nog att det var lite tyst här :)

Skulle jag haft stegräknaren på mig skulle den inte visa många steg sedan jag bröt armen, men det ska jag ta igen... lite senare.

Kram!

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag har inte undrat utan förstått att när Pauline "går in" för något så gör hon det med besked.

Om vi bodde närmare varandra så skulle vi kunna gå tillsammans.
Heja Pauline!
Kram från Nicoline

2008-04-05 @ 03:10:26
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback