Fiskmåsarna har kommit och därmed våren

Igår när jag pratade med min mamma undrade hon om jag hört några fiskmåsar.
Ni vet den där känslan man får inombords när hör dem högt i skyn och känner
inombords att nu är det vår.
Nej några fiskmåsar hade jag inte hört eller sett - igår.

Fast idag har jag sett dem på ängen här utanför.
Då måste fönstret upp några centimeter så att jag kan höra den.
Nu känns det riktigt bra.

I övrigt så har jag sett blommande vitsippor, just utslagna vårlökar och en massa
trädgårdsblommor under mina promenader.
Skatorna bygger bo i vår vildapel och nu väntar jag bara på sädesärlan.

Idag ska jag tömma komposten och sen är väl vårbruket igång.

Kommentarer
Postat av: Nina på Jogangården

Jag har sett fiskmåsarna i ungefär tre veckor. Lycka till med vårbruket.

Kram

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Du har väl stegmätaren på dig när du är i trädgården. Jag har inte heller hört några fiskmåsar ännu men däremot talgoxar. Men nog tycker jag att det är vår nu. Det är samma känsla som när man fick börja med knästrumpor som barn.
Kram
Nicoline

2008-04-05 @ 12:06:05
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback