Trötta veckan

Tisdagskvällen blev väldigt trevlig med middag hos en av
tjejkompisarna sedan över 30 år.
Före maten plockade vi plommon och päron i hennes trädgård.
Jag plockade över 2 kg päron som senare blev päronkompott.
Vid middagen diskuterade vi det mesta som vanligt men denna
gång var det faktiskt två böcker som vi talade om speciellt.
Dessa två böcker kommer att visas upp på bokmässan i Göteborg.
Den ena boken är skriven av en av en av tjejernas bröder och den
andra av en av de andra tjejernas söner.
Den ena kommer att bli väldigt omtalad men den kommer jag inte
att läsa den andra är jag däremot intresserad av.
Kvällen blev rätt sen med tanke på att det tar nästan 40 minuter att
åka hem och ändå skjutsade jag ingen denna gång.

På onsdagskvällen var det historia på universitetet.
Lika intressant som förra gången men nu kändes gårdagens
sena sänggående av i form trötthet.

Torsdagskvällen var trevlig med arbetskamraterna på Norra Brunn.  
Jag har väldigt svårt för Måns Möller och hade det även denna kväll.
Hasse Brontén däremot var rolig.
Denna kväll blev inte så sen och på vägen hem ringde jag äldsta
dottern som hämtade mig med bilen vid busshållplatsen.

På fredagskvällen slocknade jag ganska tidigt.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Nu är det ombytta roller. Dotter hämtar mamma från sena utekvällar.

Postat av: Nina på Johangården säger

Säger som Nicoline... :)

2007-09-25 @ 18:13:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback