Historielärare som kan konsten att berätta

Vilken fantastisk lärare i historia som jag mött idag.
Han trollband med sin röst och sitt sätt att berätta och var dessutom
otroligt rolig. Att ämnet - medeltiden - lockade gjorde ju sitt till men även
denne fantastiske lärare. Böckerna är på väg med posten från Bokus
till Vi-butiken där jag kommer att hämta dem imorgon.
Sen ska jag läsa historia så det står härliga till.
Nästa kurstillfälle är först om två veckor eftersom kursen går på halvfart.

Bara lite distanshistoria imellan för jag läser historia på Mitthögskolan
också på distans, det handlar om släktforskning där, på kvartsfart.
De böckerna slukar jag som bäst - Källkritik, Släktforska steg för steg
samt Släktforska vidare  Bra att man kan göra något av sitt intresse.

Historia är det bästa ämnet jag vet.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag minns historieboken med fasa. Den var grå hela den. Det enda jag minns var en bild av Karl von Döbeln med en bindel över pannan. Under de lektionerna var jag långt långt borta i min fantasivärld. Jag minns bokträdet utanför skolfönstret som lockade.

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Ja i vissa fall så är boken utanför fönstret kanske att föredra.
Mina historielärare var bra både då och nu.

2007-09-06 @ 09:26:41
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Men nu var du ju rolig. Min historielärare drog killarna i håret. Han var INTE rolig.

2007-09-06 @ 16:18:42
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

I skolan var historia det värsta, trist och grått och enahanda. Numera är det riktigt roligt. Ha det bra och kram på dig syssling!

2007-09-08 @ 09:07:23
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Dreamteamparty

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2010-09-06 @ 11:10:05
URL: http://www.dreamteamparty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback