Jag har sett en ny talare

Idag var vi inne och tände ljus på Sergels torg.
Det var till minne av dem som dött av droger det senaste året.
Den första som talade är en tjej som går i årkurs 2 på Victor
Rydbergs gymnasium eftersom hon börjat skolan ett år för
tidigt är hon bara 16 år. Hon kommer från vår förening.
Hennes tal som hon skrivit själv var så bra.
Hennes framförande var ännu bättre.
Om hon beslutar sig för att tala inför folk kan hon få massorna
med sig på ett fantastiskt sätt.
Jag skulle vilja nämna hennes namn men avstår för att jag inte
frågat henne om lov. Jag vet bara att hon talade så bra.
Sen talade Lena Larsson och sist Mia Törnblom.
Bägge var bra och Mia som var personlig rörde mig djupt men
vår tjej från vår förening var absolut bäst.
Innan hon avvek för att ta båten till Finland hann jag säga till henne
att jag är SÅ STOLT.
Alla dessa underbara ungdomar som växer inom vår förening.
Fantastiskt att få vara med och gödsla dem för det hoppas jag att
jag gör genom att vara en vuxen människa som inte har synpunkter
eller är mamma till just dem.
Mina ungar är också med men de står ut med att mamma är med.

Den vanliga traditionen efteråt inbegriper ett besök på Pocket Shop
och där köper jag en bok var åt ungarna och idag köpte jag också en
bok av Mia Törnblom till kompisen som var med.
Hon som går under beteckningen vårt tredje barn.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Då vet jag vem hon är för jag har träffat henne. Hon är duktig och modig.

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Nej gullefaster, denna tjej har du inte träffat. Detta är en annan tjej med rötterna i samma land som hon du träffat och hon går alltså i samma skola och har även hon börjat skolan ett år för tidigt men hon är ännu ett år yngre. Den här tjejen har inte heller gått i musikklass som den du har träffat.

2007-11-02 @ 07:36:26
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag trodde det var A för det liknar henne på beskrivningen samt att hon var ert tredje barn. För visst vistas väl också A hos er som barn i huset.

2007-11-02 @ 08:30:14
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: M.h.B

"dagens ungdom är bara ligister som förstör!". det har jag hört till leda sedan jag var liten själv! det verkar vara "lag" än idag!
TYVÄRR så syns och uppmärksammas bara den knappa procenten som är det!
säger bara, men RESTEN då?!? jag känner och vet om många ungdommar som definitift inte är!
se bara på dom som äntligen får uppmärksamhet för att dom är EMOT gatuvåldet, som denna knappa procent står för!

2007-11-02 @ 18:32:13
URL: http://metalheartsbleeding.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback