I elfte timmen

Det var ju dags att deklarera men det hade jag förträngt.
Igår slet jag i trädgården och tänkte att jag skulle deklarera så fort jag fick en stund över.
När jag var inne i mellan för att dricka vatten så hängde jag tvätt och satte på nya maskiner.
Min familj jobbar INTE i trädgården men de vill gärna bo i hus.

Deklarationen fanns inte i mitt minne.
Idag pratade vi deklaration på jobbet. Jovisst jag skulle göra det när jag kom hem.
Väl hemma lagade jag mat och skulle titta på nyheter. Jag somnade och hade TV:n på.
Jag hörde hur man talade om ev frost till natten och tänkte på att jag skulle täcka över
mina pelargoner. Sen sa man något om två timmar kvar till deklarationerna senast
skulle vara inlämnade.

Från halvdöd till hysterisk på en hundradels sekund.

Jag letade efter blanketten och alla mina undanlagda papper.
I bara farten for jag ut och täckte över pelargoner som kanske skulle frysa och sen in igen
för att leta upp varenda liten lapp.
Till slut hade jag allt och kollade över Skatteverkets besked. Jo det stämde.
Hur skulle jag verifiera? Jag läste något om e-legitimation och började ladda hem någon
uppgradering för att kunna få ett bank-ID som det heter hos Swedbank.
Det gick inte och nu var jag trött rejält för hur jag än läste fattade inte vad som var fel.

Det var ju så enkelt egentligen bara att klicka sig fram från Skatteverkets hemsida utan
e-legitimation men med identifieringskod och kod för underskrift.
Snart var jag klar med 32 minuter till godo.
Usch så sen jag är egentligen - jag brukar ju alltid vara ute i god tid.
Nu sitter jag här jättepigg och frusen, för cirkulationspumpen fungerar inte.
Det är inte extremt kallt men rejält kallras från fönstret.
Tur man inte är en laxfärgad pelargon med bara en plastpåse omkring sig.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Ha ha Pauline det där känner jag igen, man går i godan ro och tycker att man har god tid på sig. Hos oss på Fädernegården är det BARA jag som far runt i trädgården och resten av familjen vill bara bo och njuta.

Postat av: Nina på Johangården

Likadant är det här. Familjen bor gärna i hus men trädgården... vad är det för något? Den sköter jag!

Det är då banne mig tur att vi är intresserade för annars såg det väl ut som skrutt kan jag tänka.

Deklarationen är gjord i god tid.

2007-05-03 @ 12:54:52
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback