Till Örebro

Ikväll ska vi sova tidigt tre fjärdedelar av familjen.
Vi ska gå upp tidigt imorgon för att fara till Örebro.
Där ska vi lämna lilla dotter för att hon ska tävla,
vi får inte vara med vid semifinalen.
Om hon går vidare blir det final på kvällen.
Fast vi ska gå runt i staden och titta på Wadköping
och kanske gå på guidning på slottet.

Hon har ju kompisar som tävlar också så även om
hon inte går till final så kanske vi ska se om någon
klasskamrat eller skolkamrat tävlar i finalen.

Från Örebro kom ju mina anor så bara att gå runt där
de gått är ju lite känsla också.
Där bodde min mormors kusin som fosterbarn också,
han som tog pengar av sin fosterfar till godis sen han
kommit i dåligt sällskap som det hette.

Ja det är sånt jag kommit på sen jag senast besökte Örebro.
Fast främst så ska dottern tävla

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Där bor din tjejkusin också kan jag meddela. Ni är nästan jämnåriga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback