Ska jag eller ska jag inte

Igår på kursen fick vi frågan om vi skulle skriva ett PM för att ev kunna få ett VG.
PM:et skulle vara nutidsrelaterat och handla om något lands eller någon organisations
relation till de centralasiatiska länderna.
När jag först hörde om det tänkte jag ALDRIG.
Sen vaknade den där j-vlar-anamma-instinkten. Alla andra ska ju så varför ska inte jag?

De 40 frågorna för G-betyget lämnade jag in redan i tisdags så de är färdiga.
Egentligen skulle jag kunna nöja mig med att jag är färdig och bara gå och lyssna på
mina kurskamraters presentationer av sina intressanta ämnen. Man ska nämligen skriva
ett PM och sen presentera det hela inför studiegruppen och några lärare.
Det blir också en liten diskussion om det man kommit fram till, om jag förstått det rätt.

Jag sa i alla fall att jag inte bestämt mig om jag ska göra något men att jag ändå hade
en liten fundering på att skriva något om, västerländska företags etableringar i Kazakhstan
betyder att landet påverkas i en riktning mot mänskliga rättigheter eller om företagen bara
går regimens ärenden.
Det låter väldigt tjusigt när jag tänker på det och då undrar jag om det är något jag kan
åstadkomma på mindre än en vecka.
Jag har redan kollat upp Finturs policy för all anställd personal. Fintur är ju en av ägarna
till det kazakiska mobiltelefonföretaget K'cell. Fintur ägs av Turkcell och TeliaSonera.
Sen har jag börjat kolla vad Amnesty säger om läget men det mesta är så gammalt.

Jag är ju på gång mentalt sett men jag får också stora självan när jag tänker på hur jag
ska få till det egentligen. Förmodligen jobbar jag av bara den hela helgen och bestämmer
mig på onsdag. Jag har i alla fall kollat upp hur man ska lägga upp ett PM i ett sånt här fall.
Tänka sig att jag inte ens visste det.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det är klart att du ska göra ett PM. Om inte bara för att du SKA! Tänk på det här! j-vlar-anamma-instinkten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback