Rabarber, rabarber, rabarber

Idag var jag ute och plockade rabarber redan vid 06.00.
Sen har jag rensat och skurit dem inför de pajer som ska bakas lite senare idag.
Över två kilo ligger nu skurna smått i en bunke.
Tyvärr så har vi inget fett hemma så jag kan inte göra pajen förrän jag handlat.
Det ska jag göra när jag skjutsar dottern till orkestern - de ska spela idag.

Vi ska ha knytkalas med orkestern idag och vi har erbjudit oss att ha med efterrätt.
Mina rabarber har vuxit så mycket denna vår - troligen för att jag rensade upp där
tidigt i våras när jag slet med snöbärsbuskarna och flyttade svartvinbärsbusken.
Då blev det ju mycket vattnat också.

Rabarberpaj känns väldigt svenskt tycker jag så det passar väl bra idag. 
Det blir paj med rutmönster på i form av äggvita och socker så det blir lite
marängartat uppepå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback