I Wadköping

Tillbaka i Örebro så letade vi oss till Wadköping.
Jeremiashuset var ju stängt, det öppnas ju bara enligt öveenskommelse.
Morfars mor har tydligen sagt att vi ska ha ett släktskap med Levi Rickson
som han hette egentligen han som kallade sig Jeremias i Tröstlösa.
Vi var lite småhungriga så vi bestämde oss för att fixa något att äta och dricka.
I det som väl är Örebro stadspark insåg jag att jag ligger i lä med mina rhododendron.
Rhododendron i Örebro

Vilken prakt!!

Överallt satt det orkestrar och spelade och alla var en del av RUM-festivalen.
Det var ju därför vi var i Örebro själva.
Just när vi satt tänderna i en macka ringde hon min gullegranne som flyttat.
Jag sa att vi var i Örebro och undrade om vi fick komma och hälsa på.
Det fick vi!
På väg till bilen köpte jag en liten pryl till dem i en presentshop i Wadköping.
Det var den sista ljushållaren för värmeljus av den sorten som de hade kvar.
Jag köpte mig en flygande gris i gjutjärn också.
Vi startade makens GPS i bilen för att lättare hitta dit där de bodde.
Enligt GPS:en var det betydligt längre till den lilla orten där Sveriges största
kvinnofängelse ligger. Vi struntade i GPS:en och följde kartan.
Väl på orten där jag varit förut med vallonättlingarna så var det lite svårt att hitta
men vi kom fram till slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback