Hönsmamman har lugnat ned sig

I söndags skjutsade jag äldsta dottern till Arlanda för att hon som konfirmandassistent skulle åka med
en av årets kullar konfirmander till Rom och Assisi.
Det är sjätte gången hon åker dit som assistent men sjunde gången om man räknar med hennes egen
vistelse där inför hennes konfirmation 2002. Något år åkte hon alltså med två konfirmandkullar.

När hon åkte tidigare så var jag så hönsig och hade svårt att koppla av när hon var borta.
Inte blev det bättre av att hennes lilla ryggsäck blev stulen i Rom 2004.
Hennes kompisar skulle passa den eftersom den inte fick följa med in på sevärdheten.
Där försvann CD-spelare, ett antal CD-skivor, parlör, "I rosens namn" på svenska och andra småprylar
som inte hade så väldigt stort värde.
Det var mera upplevelsen att någon ryckte till sig ryggsäcken där den stod bland andra väskor.
Detta med att någon faktiskt stjäl av en.

När hon skulle resa med skolan till Paris för två år sen så fick planet vända eftersom det fick en spricka
i rutan. Såna saker gör att hönsmamman vaknar till liv.

Nu har hon i alla fall slappnat av och inser att hon inte kan bekymra sig i all evighet.
Hoppas att de har det bra hos nunnorna i Assisi för det är där de bor.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag tror hon är ganska sansad den lugna stora fina tjejen. Men tala om oro! Kolla din kusin hos mig får du se. Om man ändå hade nunnor som hade uppsikt över honom. Jag blundar av halvskräck.

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Din äldsta dotter verkar så lugn, sansad och vuxen. Det kommer att gå bra för henne. Men på tal om oro så kolla in din kusin på min sida. Önskar att nunnorna övervakade honom.

2007-06-12 @ 22:28:45
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Hej igen!
Nu ser jag att bägge kommentarerna blev publicerade. Den första försvann och så skrev jag igen och så blev det dubbelt upp. Hälsa gulledöttrarna.

2007-06-13 @ 09:06:14
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback