16 timmar hemifrån - del 1

Jag sov lite dåligt natten till igår. Kanske var det månen, den ljusa natten
eller att äldsta dottern som var på teater med samkväm efteråt var sen.
Eller ska man säga tidig. Hon kom hem 04.30 och då var jag vaken för ... gången.
Hon hade tagit bilen sista biten men dit där den stod hade hon åkt kommunalt
i en och en halvtimme. Sista tunnelbanan från västerort och nattbuss från stan.

Hönsmamma kunde förstås inte sova ordentligt.

05.30 gick jag upp och fixade kaffe för att sen väcka maken som i sin tur väckte
yngsta dottern och hennes kompis som skulle med till Örebro.
Resan påbörjades prick sju efter att alla ätit frukost, duschat och fixat alla saker
man bara måste en sån här morgon.
Vädret var vackert och trafiken ganska lagom.

Vi satte av kompisen som skulle besöka pojkvännen sen letade vi oss till lokalen
där dottern skulle tävla. Den låg en bit utanför själva citykärnan.
På vägen blev det toabesök på en mack och jag köpte trisslotter för det gör jag
vid besök på andra orter. En vinst på 50 kr.
Vi gav dottern lyckosparkar innan vi åkte för att fördriva tid.
Först bar det av till den ort söder om Örebro där min morfar föddes och där hans
föräldrar ligger begravda. De som dog innan jag föddes.
I det lilla samhället köpte jag två rosa margueriter till graven och ett litet rött hjärta.

Familjegraven

Det blev fint när jag planterat blommorna och satt dit hjärtat.
På vägen därifrån ringde jag mamma och gratulerade på födelsedagen och
berättade att det nu var blommor på graven.
Vi hade också ringt till våra grannar från förr men inte fått något svar.
Vi hoppades dock att de skulle höra av sig för vi ville gärna hälsa på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback