Sommarkursen är över

Idag hade jag det sista kurstillfället på kursen om Centralasien.
Vi skulle ju skriva ett PM och redovisa inför gruppen om vi ville ha VG.
Jag hade inte bestämt mig hur jag skulle göra förrän i måndags.
Då bestämde jag mig definitivt och satte igång att skriva.
Jag hade ju samlat dokumentation och läst hela helgen så jag hade ju
förberett mig egentligen. Jag skrev i sex timmar på måndagskvällen, 
en timme på tisdagsmorgonen, tre  timmar på tisdagskvällen, en timme
på onsdagens morgon samt filade på småsaker i språket under fyra timmar
igårkväll efter att jag klippt gräset.
I morse när jag vaknade ändrade jag två saker och sen skrev jag ut det.

Själva presentationen gick bra och jag talade fritt ur minnet med mitt PM på
bordet bredvid. Jag kollade bara då och då att jag inte glömt något.
Inte för att jag kunde läsa på det avståndet men jag kunde se vad jag skrivit
utifrån hur hur texten var grupperad och hur mina bilder var placerade.
Jag hade inga overhead-bilder så jag ritade på white-boarden.

Den av lärarna som pratade mest tyckte det var bra och ett intressant ämne, 
hon ställde också några kompletterande frågor som gav mig tillfälle att utveckla
två saker som jag bara nämnt lite kort.

Det kändes himla bra faktiskt, så om nu det skriftliga provet och det här är
godkända var för sig kanske jag får VG.
Fast egentligen gjorde jag detta för att vara säker på att få godkänt.

De andra tre som också gjorde redovisningar av sina PM var väldigt duktiga
och hade väldigt intressanta ämnen som gjorde att vi diskuterade en del
efter deras respektive presentation.

En väldigt bra och intressant kurs som givit mig mycket. Föreläsningarna var
så bra med kunniga lärare som verkligen levde för sina ämnen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Du är så himla duktig. Jag beundrar din ork.

Postat av: Rocker-trollet

kollade lite bakåt i tiden, och såg ditt inlägg om mig som vallonprins! tackar för det! har ny blogg, men vågar inte anonssera den här, hör med nina om den!

2007-07-07 @ 19:08:56
URL: http://rockertrollet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback