En varning på radion om försök att kapa konton

Jag hörde för en stund sen hur man på nyheterna tog upp att Handelsbankens kunder
fått mail med försök att få dem att lämna ut kontouppgifter.
Jag har inget konto på Handelsbanken men har givetvis också fått ett mail.
Tack och lov är det så uppenbart att man aldrig från en bank skulle uttrycka sig så här.
Jag skulle aldrig lämna ut mina uppgifter om jag fick ett mail och definitivt inte om mailet
lyder som nedan. Undrar om bedragarna förstår hur klantigt de uttryckt sig. Jag har givetvis
tagit bort länken så att ingen frestas att trycka.


Svenska Handelsbanken AB begås till och att underhålla en kassaskåpmiljö för dess community
av vårt personligt, & affären customer.
som ser till ditt skydd, har vi nu blockerat tar fram till dina konton. Du behöver nu att nollställa din security.
som du ska inte får tillträde till dina konton, tills du har gjort this.

To nollställde din säkerhet. Behaga klickar Here för att nollställa ditt on-line tar fram..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Det var något liknande med Swedbank också... jädra bluffare som försöker sno pengar. Och inte ens kan skriva ordentligt!

Postat av: Saidragne

Hello, any body here???

2010-06-22 @ 13:49:29
URL: http://saidragne.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback