En dag fylld av ingenting

Idag har jag läst och fixat lite med släktforskningen.
Jag har tänkt på Nicolines lilla mamma som flög till himlen.
Två ljusPå mitt kusinbarns pappa som flög för några veckor sen men
som vi fick veta om igår. Mitt kusinbarns pappa är ju samma
sak som min kusins fd men det känns så vårdslöst att säga så.
Efter deras skilsmässa för många år sen var det honom vi helst 
träffade. För även om de nog var två om skilsmässan så förstår
vi inte vad hon pysslade med, varken före eller efter.
Två ljusNu är min kusin sjuk men vill inte veta av sin äldsta dotter som
därmed blir ratad igen. Först blev hon lämnad på en trappa i en
annan del av världen.
Några år efter att hon kommit till denna del av världen så skiljdes
föräldrarna och mamman har varit elak mot henne sen dess.
Hon bodde hos oss för ett antal år sen och jobbade här i närheten.
Då sparade hon till ett körkort.
Hon har förstått att mamman inte vill ha hjälp - av henne.
Det gör så ont i mig att höra om sånt.

Två ljus Jag tänker på de som ställde till det med demonstrationer igår - i
närheten bor en släkting som berättade om hur instängda de blev
varje år detta händer. Det var för fyra år sen redan som vi pratade
om dessa demonstrationer och de fortsätter år efter år.
Två ljus Nu när ljus ska tändas så känner jag bara att jag bär på mörker
och dysterhet inombords.
Det är väl så det är är mörkret är som mörkast när ljuset är som
närmast - för snart vänder det och vi går mot ljusare tiden igen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Tack för att du tänker på min lilla mamma, hon som är orsak till att jag kommit till och fått träffa dig. I hennes hjärta fanns det plats för alla och särskilt för dem som var ensamma. Hon var den bästa av mammor och nu är hon inte här längre. Nu har jag börjat förstå att jag inte får träffa henne mer.

Jag blir så berörd av ditt kusinbarns situation. Ta väl hand om henne.
Kramar
Nicoline

Postat av: M.h.B

det är svårt att skriva kort och koncist, om alla tankar.
mycket mörker och dysterhet får man (påtvingat) bära med sig i ensamhet! lite för många dödsfall den senaste tiden, t.ex.
speciellt i ens egen ålder och yngre! många stackars barn inblandade i eländet!
mår också illa för deras skull.

2007-12-10 @ 18:27:09
URL: http://metalheartsbleeding.blogspot.com
Postat av: Antonioingeborg

Really useful website. Hope you succeed in keeping out the spammers.

2010-04-06 @ 08:38:49
URL: http://antonioingeborg.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback