Brevlådan - nu igen

Jag noterade att brevlådan stod snett i måndags men hann inte kolla den
i mörkret på kvällen. Även i tisdags var det mörkt och sent när vi kom hem
efter dotterns konsert.
Jo den stod snett!!! Det såg jag i dagsljuset innan jag for hemifrån igår morse.
Det var märken efter att någon kört på den.
Idag när jag kom hem och det var ljust undersökte jag den närmare.
Det är tredje gången vår brevlåda är påkörd sedan juni förra året.
Jag vet absolut vem jag misstänker men hon märker inte om hon kör på
och nekar om hon inte ses vid tillfället.
Hon har ju kört ned minst två andra brevlådor varav en två gånger.
Om grannarna tvärs över gatan har en gäst som bara ska kliva ur en bil kan
denna dam inte vänta utan ska absolut klämma sig imellan den bilen och
vår brevlåda. Jag gissar att det inträffat igen.
Om ingen har sett att hon kört på brevlådan har vi ju inga bevis men är samtidigt
ca 1000 kr fattigare för det är vad en ny låda kostar.
Åtminstone om man ska ha en en stor och låsbar.
Fast vi fick ju vår lilla på stolpe nedkörd också.
Att köra på brevlådor och inte ge sig till känna är väl smitning?

Jag blir så ilsken - fast var hjälper det, tanten nekar ju ändå.
Undrar om hon skulle märka om hon kör på ett djur eller ett barn...

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det är höjden av klantighet att köra på andras brevlådor och höjden av fräckhet att smita. Finns det inga märken i lacken på klantens bil?

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Jo det finns många märken och bucklor i hennes bil. Tyvärr hittar jag inga gråa efter min brevlåda.
Däremot finns röda efter grannens låda.

2007-12-07 @ 10:31:01
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: shamanen

ha ha jösses - det låter ju som en bättre såpa detdär!! Såg du gårdagens avsnitt av Medium på fyran - där är det en av barnens stränga tyskalärarinna som visar sig ha krossat fönstret på pappans bil - lite samma story...

I övrigt; javisst är det knepigt detta med "spamet" som kommer i form av välmenande kommentarer? Såg du möjligtvis den senaste kommentaren som ändå bevisar att det liksom måste vara mänskor av kött o blod som håller på aktivt med detta; på samma inlägg från juli (som du mkt riktigt påpekar) kom nu sist efterdin kommentar en lång vänlig text som kommenterar att jag strax innan givit en egen kommentar om huruvida nån verkligen läste svenska av dem! Vederbörande skriver då att den visserligen talar engelska men vill lära sig svenska och då fick ut mycket av att läsa bland annat min blogg....
Vad är detta?
Och just tillsa mam inlägg?
Några andra senare tillkomna kommentrarer menar att det var "särskilt fint det jag skrev om kärlek"..???
Va? Närdå??

ja, jag ska lyda rådet jag fick av Blogg.se att helt enklelt radera hela det inlägget - då upphör det nog.

Varma hälsningar
Petra/shamanen
PS jag har en annan trevlig blogg med bara massor av egna bilder i; dels på femtiotalstygtryck, dels på femtiotalsskivomslag och dels på amssor av andra vackra ting...den heter http://sallykandinskyantik.blogg.se

2007-12-07 @ 10:52:29
URL: http://shamanen07.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Hm... undrar hur många liknande som tanten som kör runt ute på våra vägar? Kanske är rena turen att inte fler olyckor händer... och att det denna gång "bara" var en brevlåda. Nog så trist för er...

2007-12-07 @ 19:39:36
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback