Adventsförberedelser

Idag håller jag på att ta fram alla adventsljusstakar och stjärnor.
Hos den äldsta dottern har jag försökt att få sätta upp en stjärna i
hennes rum i flera år. Hon störs av ljuset säger hon så det har varit
nobben länge. I år frågade jag inte ens men då sa hon häromdagen
att hon kunde tänka sig en adventsstjärna i sitt fönster - en SVART.
Nu är ju trenderna såna att det finns svarta att köpa så det gjorde jag.
Nu har jag letat timer, förlängningssladd, upphäng men det fungerar inte.
Det får vara till imorgon.
På framsidan har jag virat granimitation med lampor på bägge trappräckena.
På baksidan har den gröna granen i ljusslang kommit upp på väggen.
Utomhustimer finns och förlängningssladdar till alla platser men jag saknar
några innan jag blir riktigt klar.
Jag fick dock ge mig i mitt spring till förrådet för regnet piskar ner och vinden
tar i så att man tappar andan.
Jag bara tänker på hur det skulle vara om det varit ett par minusgrader.
Då hade det varit snöstorm.
Den stora dottern har jobbat på kyrkans julmarknad idag och ska göra det
imorgon också, liksom på den sena gudstjänsten.
Den yngsta ska väl spela med orkestern i centrum imorgon så hon övar
"Tomtarnas vaktparad" som bäst.
På kvällen ska hon sjunga solo under en konsert med en gosskör.
Kören leds av hennes fd lärare i musik och hon känner att det är stort att ha 
blivit ombedd att sjunga solo. Det innebär att hon inte kan spela med orkestern
i en annan av kommunens kyrkor - för den konserten börjar samtidigt.
Imorgon kommer jag alltså att vara i kyrkan två gånger och jag har även erbjudit
mig att hoppa in på julmarknaden.
Fast då måste jag ha hunnit läsa mina 31 sidor om "den heliga Graal" först.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag ser att det är fullt av aktiviteter på Gästgivaregården.(som vanligt)Här på Fädernegården pågår flyttning av Honungspappan och Honungspojken. Jag längtar redan efter dem trots att deras nya hus ligger bara sju minuter härifrån. Min första advent blir att röja i bottenvåningen.
Kramar...

Postat av: M.h.B

jag som knappt haft "julkänsla" i förra lägenheten har i alla fall satt upp två ljusstakar! en på den hembyggda ljusautomatiken i vardagsrummet, och en "manuell" i köket. det har bara inte infunnit sig någon känsla för julen dom senaste åren! jul för mig är ju den gammeldagsa "carl larsson" känslan!

2007-12-02 @ 14:56:54
URL: http://metalheartsbleeding.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården säger

Din blogg är kapad... läs här; http://ninajohangarden.blogg.se/1196755544_det_r_d_sjlvaste_helv.html

2007-12-04 @ 09:16:35
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Chrismaja

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2010-05-06 @ 08:02:41
URL: http://chrismaja.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback