Skördetid

89386-30


Nu är det skördetid i trädgården och i växthuset.
Mina vindruvor levde ett tufft liv innan jag gjorde i ordning mitt växthus. De fick inte mycket vatten innan allt trasigt glas var bortplockat.
Sedan jag fick plasten på plats har jag vattnat regelbundet och nu kommer resultatet. Små runda, söta vindruvor som är en en glädje och rikedom att plocka in.
Jag tar bara så mycket som går ut på en eftermiddag när jag plockar, för jag tycker att de ska vara färska.

Idag klippte jag gräsmattan och sen plockade jag några små klasar.
Innan jag gick loss och åt upp dem så förevigade jag dagens skörd.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men? Ska du äta dem vid gräsklippningen? Plocka genast en klase och lägg dig på divanen för vallonprinsessor och njut av druvorna.

Hälsningar faster.

2006-09-30 @ 14:14:07
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Jag hann aldrig till divanen för det kom en massa gäster. När gästerna började gå kom det nya gäster. Fast de senare gästerna var kompisar. Nu ska de äta en veggiepaj sedan ska de överraska lillprinsessans bästis som fyllde 17 förra veckan med att bjuda henne på musical men hon tror att det är bio. När hon kom hit trodde hon att hon skulle vara med på överraskningsfest hos vår dotter men istället så hoppade det gamla gänget från grundskolan fram och sjöng för henne.
Hon blev så överraskad och rörd.

Jag har glatt mig åt att vara med på konspirationen innan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback