Höstmånad - sommarväder

Det lär ha åskat inatt, säger mina barn. Då sov jag som bäst.
Regnet som föll gav 6,7 mm i regnmätaren.
När morgonen och ljuset kom visade sig solen så småningom.
Termometern visar nästan 18ºC, det är ju som en sommardag fast det är första oktober.
Jag har plockat mina äpplen men når inte högst upp, måste jag skaka ned dem som sitter i toppen?
Mina rhododendron har fått massor med vatten som de ska inför vintern. Undrar när den kommer?
Alla löven sitter kvar på träden så det dröjer innan jag kan börja bädda runt mina buskar.
I växthuset växer ogräset som bara den.

Det är skönt ute men jag vill börja kura inne såsom man gör på hösten. Tända ljus och en brasa i öppna spisen. Det kan man inte göra när solen skiner ute och man borde vara ute och njuta. Komposten skulle jag ju ha grävt ur också.
Det får vänta till hösten kommer på riktigt och fleecetröjan är ett måste när man arbetar ute.

När det är höst ska det ut så här, det gjorde det förra året men nu är det fortfarande grönt.
89386-31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback