Högskoleprovet

Jag och 34000 andra skulle skriva högskoleprovet idag, enligt vad tidningarna meddelat.
Efter en ganska stressig vecka så kände jag inte för att gå iväg tidigt på en lördag och sitta
i en skolsal för att skriva.
Vi var tre i familjen som hade anmält oss och redan där hemma kom det första manfallet
när den yngsta dottern föll ifrån på grund av att hon måste räkna matte inför ett skolprov.
 Äldsta dottern och jag åkte iväg till ett gymnasium i Stockholms innerstad.

Hela dagen har jag haft huvudvärk och ångrat mig - men jag är en som fullföljer.
Det visade sig att det prov som jag ansåg hade gått sämst varit ett försöksprov.
NOG-provet skulle alltså göras om igen. Gissa hur detta med logiskt tänkande
gick som sista prov på en eftermiddag när man redan gjort fyra prov förut?

Jo ännu sämre förstås, tror jag. Dottern var lika missnöjd hon.

Väl hemma så kopplade jag upp mig på datorn för att kolla resultaten.
Jodå, inte så pjåkigt, bättre än förra gången.
Dottern misströstade, för detta hennes tredje prov, gick sämre än de två första.

Jag har nu bestämt att jag aldrig mer ska göra provet för jag kommer inte att
orka och inte heller kommer jag att göra det bättre.
Fast det grämer mig att jag var nära 2,0 poäng....

Jag hade alla rätt på betydelsen av de 40 svenska orden precis som förra gången.
Det provet är nog enklare för oss som är lite äldre tror jag.

Jag vet inte vad jag ska ha provresultatet till men om jag skulle bli tvungen att sadla
om på äldre dagar så gäller det ju i 5 år.

Kommentarer
Postat av: Augustnelly

This is great please keep on the good and wonderful work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback