Utmanad av Quid Vis

Jag tänkte berätta vad morgonen innehållit så här långt genom att svara på utmaningen jag fått.
Först var det stjärnfallet och sen åkte den yngsta till skolan för att delta i en Master class med en
operasångerska.

Sovande sötnosar sumpade stjärnfall som skimrade.
Skälvande sommarbarn stod storgapande skådande skådespelet.
Starkt solsken svepte skyndsamt samman stjärnresterna.
Söndagsmorgonen startade sanslöst skönt.
Studerade skyndsamt Stockholmsavisen samtidigt smuttande starkt snusmalet.
Svarar sedan skön släktings sekvens.

Blekt barn belöpte bädden bittida, benen bar brått bort.
Bussen befalldes bära barnet blixtsnabbt.
Börjar bemästra brittiska bitar - Bach bedömdes brutalt bort.
Buntvis blyertsskrivna B-förtecken bjuder bra början.
Baciller befalles bort, basta! Brum beivras.

Kommentarer
Postat av: Quid Vis

Promotor Pauline på promenad
propagerar planetens
precisa position på pällen

Postat av: Nina på Johangården

Bra! Jag har också blivit utmanad men inte kommit till skott än... bara till skogs, men det är inte riktigt samma sak misstänker jag. :-)

2006-11-19 @ 17:53:00
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback