Kalla fötter

Min fötter är så rysligt kalla.
Jag fryser om dem när jag sitter vid datorn eller när jag ligger i sängen.
När jag vaknar i vargtimmen och tassar upp på toa är fötterna kalla.

Eller var ska jag kanske säga.

För två veckor sen köpte jag såna där duntofflor som är som stövlar.
I dem är fötterna varma men ändå svala - absolut inte svettiga.
Jag sover i dessa duntossor och när jag går upp så är det små
knottror under som hindrar mig från att halka.

Jag sover mycket längre också - alltså fram till vargtimmen.
Förut vaknade jag massor med gånger om natten.

De är inte vackra men så sköna och den onda fotknölen känns bra
med dessa dunisar på.
Det är bara när jag är ute och går i kylan som den gör ont numera.
Förut gjorde den ont för jämnan under den kalla årstiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

I morgon dag ska det inhandlas ett par dunisar.

Fotriktiga.
Hälsningar
Faster

2006-11-15 @ 21:41:44
Postat av: Nina på Johangården

Tror att jag är mer hetblodig än du... jag går fortfarande barfota inne och sitter så vid datorn också. Ligger oftast med fötterna utanför täcket på natten och har täcket bara upp på magen - resten får vara utan täcke för annars kan jag inte sova.

Annat blir det dock när det blir riktigt kallt ute. Då åker fötterna in under täcket och ett par strumpor på under dagarna.

Postat av: Annela

Åh, sådana har jag också. Jag hade inte klarat mig utan dem. Mina heter "Gosy Dun" och det är precis vad de är. Gosiduniga!! Fast jag har inga sådana knottror under mina och jag minns att det stor på en lapp då jag fick dem att man absolut inte fick gå i dem. Då skulle dunet bli platt.
Hemma hos oss har det blivit ett verb också "mamman gosidunerar sig". Sov så gott!

2006-11-22 @ 22:40:05
URL: http://www.mysochpys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback