Det gnager något vasst

Vädringsfönstret på mitt växthus fick bli det första som skull få av de nya plastskivorna.

Först tvättade jag karmen med T-Röd. Sörj för god luftväxling stod det.
Kan man göra det bättre än ute under bar himmel när vindarna blåser runt?
Tänka sig att silikonsträngen gick att få bort när man gnuggat lite med T-Röd först.

Jag skar loss en bit av ett plaststycke där resten skulle passa taket där det öppningsbara fönstret sitter. Det blev 5mm för långt så jag täljde loss flisa för flisa innan jag lyckades passa in det i fönsterkarmen. Jag fick bända lite på ett ställe så att min plastskiva som är 6mm bred kom in där fönsterglaset tidigare suttit. Jag sätter inte dit något silikon förrän jag ska öppna silikonförpackningen för resten av plastrutorna.

Detta var mest ett test för att se hur det fungerade med rengörning och att skära i plasten.
När man jobbar med vissa saker bör man ha handskar men då blir jag ännu mer klumpig än jag brukar vara normalt så därför åkte handskarna av.

I flera timmar har jag nu känt något vasst vid vänster pekfingerrot, precis där det sitter fast mot handen.
Först trodde jag att jag skurit mig på rakbladet men det var inte så. Det sitter nog något där.

Metall- eller plastflisa...

Jag har tittat med förstoringsglas flera gånger och tagit bort vad jag tror det är men det skaver ändå.
Det var lite bättre nyss men fortsätter igen.

Förmodligen kommer det ut av sig själv men det sitter nog där för att jag ska lära mig varför det finns arbetshandskar.
89386-15

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Så idog du är och vilket tålamod! Jag hade nog gett upp och försökt på än det ena eller än det andra sättet att fixa mig ett nytt växthus.
Sköt om ditt finger, för ajabaja metallflisor är inte de bästa vänner.
Arbetshandskar är att föredra:))
Tack för besöket hos mig.
Lev väl.

Postat av: Nina på Johangården

Med arbetshandskar på så vet man ju inte vad man gör med händerna. Det är så klumpigt så jag brukar vara utan handskar och istället plocka både det ena och det andra ur händer och fingrar. För att inte tala om hur smutsig jag blir...

2006-07-31 @ 23:53:13
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Match Games

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2010-01-12 @ 08:33:38
URL: http://match-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback