Det finns inga genvägar

Jag åkte till färghandeln för att höra om det fanns något att ta bort silikonet på växthusets aluminiumskelett med. Bara rakblad, var svaret jag fick. Då suckade jag djupt och insåg att det inte fanns någon mirakelmetod. Bara att fortsätta med mina rakblad i kniven jag köpt på järnhandeln.

Det finns inga genvägar sa kvinnan bakom disken.

Jag inser att det kommer att bli höst innan mina plastskivor kommer på plats i växthuset. Dessutom har det säkert krupit in små djur i kanalerna eftersom jag inte satt på skydden.

Vad trött jag blir på mig själv varför startade jag detta projekt?
Maken är tillbaka på jobbet från idag han som skulle hjälpa mig med det nya fundamentet.

Igår blev det inte av att krossa de kvarvarande fönstren för det kom annat roligare saker i mellan.

Så det är väl bara att ta fram hammaren nu och gå loss på de sista rutorna. Fast först måste jag ta på mig skyddskläder jag har fått några småsår tidigare och fler vill jag inte ha nu.
De är så svårläkta nu när det är rötmånad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback