Tomten kom idag med - en glömsk make

Nu har julafton kommit och gått.
Jag fick tillbringa den med lilla H som ju var min högsta önskan.
Hon såg så fräsch och fin ut att man kan inte tro att hon genomgår den tuffa
behandlingen om man bara ser till hennes yttre.
Jo hon har ju tappat i vikt det syns ju och hon har behov av att vila men
hon kom på julafton i alla fall. Ja inte till mig förstås, jag är ju värdelös på att
ordna för julen. Det gjorde som så ofta förr min kära syster I.
Tomten kom dit och de minsta barnen fick sina klappar av honom.
Han gick igen och är troligen inte avslöjad i år heller.

Väl hemma så gav vi varandra julklappar och jag fick flera fina saker.
Inte det jag önskat mig högst av allt men man ska inte vara otacksam.
Jag ju hade bara önskat mig boken "Kvinnliga brukspatroner".
Under gårdagen så funderade jag fram och tillbaka på hur jag skulle göra.
Jo jag ska nog åka och köpa den själv någon eftermiddag men det är ju bara
på Tekniska muséet den finns.

Så idag sa jag lite i förbigående till maken "Jag förstår att du inte hann till
Tekniska muséet när det blev så mycket, innan jul".
Han såg lite snopen ut och skrattade generat när han gick till sin garderob.
I en plastpåse låg den bok jag önskat mig och som han glömt bort att han
köpt till mig. Nu blir det läsa av när resten av familjen går på bio.


89386-36

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Ha det så skönt med din bok om kvinnliga brukspatroner och God Jul önskar Nicoline.

Postat av: Nina på Johangården

Glömska makar och garderober hänger på nåt sätt samman.

2006-12-28 @ 12:28:59
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback