Jag har varit glöggservitris

Två dagar under den gångna veckan har jag serverat glögg utanför ett centrum nära oss.
Det var ideeellt arbete för att få in pengar till den förening som arbetar drogförebyggande
bland ungdomar och där vi är aktiva.

Glöggen var förstås alkoholfri.

Vi som serverade stod med jacka och långt förkläde på oss. På ryggen satt en ryggsäck som
hade en isolerad påse med varm glögg. Påsen rymde 10 l glögg.
Från ryggsäcken gick en slang med kran på och vi hade också ett rör med muggar i.
I en väska på magen hade vi mandel, russin och skedar till den som så önskade.

Det var en trevlig upplevelse som bjöd på intressanta möten och roliga kommentarer när
vi stod och erbjöd glögg. Många glada tillrop från såväl kända som okända kommuninnevånare.

Ryggsäcken hade mönster som en ko och konceptet heter 
Coffee Cow en mycket rolig idé.
Firman lånade ut ryggsäckarna  fyllda med glögg. De servade även med muggar och det
andra som behövdes. Det var vår centrumanläggning som bjöd på glöggen och som anlitat
oss som servitörer och servitriser.
Nu är det ju främst ungdomarna som ska gå men jag ryckte in när det var lite ont om folk.
Fast jag skulle nog kunna tänka mig att göra det igen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det ser frestande ut att åka iväg på en sån där hoj med en rygga fylld med något passande. Jag har körkort för hoj. Ska vi våga?

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Har du AB-körkort? Har du tagit A-kortet eller fått det på köpet?
När jag tog körkort 1978 så var det bara B som gällde. Skulle man köra hoj så var det att ta det separat och det har aldrig blivit av.

2006-12-22 @ 12:32:10
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Har man sagt B får man också säga A. Jag har AB-körkort. Jag har faktiskt också kört en lätt HD som var min vallonpojkes. Jag har inte "tagit" A-et, det ingick i priset. Men det står i alla fall att jag FÅR köra hoj.

2006-12-22 @ 18:37:45
URL: http://nicolinefadernagarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback