Gamla Stan - här kommer jag

När det närmar sig jul så börjar jag längta efter det som brukar hålla mig
sysselsatt kring nyår och de första dagarna på det nya året.
Mellan jul och nyår så brukar DN:s jultävling komma.
Idag var det dags och då är det alltså läge att bylta på sig lite varmt och
ge sig ut och leta efter det Martin Stugart knåpat ihop rim till.
Lars Epstein har fotograferat i en knepig vinkel.

Jag har letat kyrktuppar, statyer, portar i Gamla Stan, utsmyckningar på väggar,
ännu fler statyer och skolklockor när jag varit på jakt efter det som DN-tävlingen
bjuder på.

Oftast har jag haft min yngsta dotter med men även äldsta dottern, syster I och
svärmor har varit med. I år blir det nog bara jag som letar.
Vi brukar möta andra DN-läsare med tidningen i näven när vi är ute och letar och
det har hänt att vi har bytt omöjliga uppgifter med någon annan platsjägare.

Temat för detta år är gränder i Gamla Stan och jag tror mig veta fem av tio svar
redan när jag startar men det ska ju bekräftas innan jag kan skicka in svaret.
Övriga fem får jag leta mig fram till genom att korsa stadsdelen fram och tillbaka.

Så nu är jag beredd och tar mittuppslaget med mig och en liten lapp att skriva på.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Om jag vetat om det skulle jag gärna ha följt med dig i Gamla stan.

Postat av: Nina på Johangården

I tankarna var jag med dig på jakten efter svaren.

Gott slut och Gott Nytt År 2007, kära syster!

2006-12-31 @ 11:07:15
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Nicoline:
Det hade blivit en kort samvaro för vi hittade dem på 1 timme och en kvart men vi hade ju kunnat fika efteråt.
Vi hittade dem skrev jag för lilla dottern som sov borta fick ett SMS om att tävlingen var på G och att jag skulle in till Gamla Stan. En kvart senare ringde hon och bad att få bli upplockad hos kompisen där hon sovit.
Det var också hon som hittade den svåraste.

Nina:
Visst var du med i tankarna, det var ju därför det gick så fort för oss att hitta alla 10.

2007-01-01 @ 00:29:12
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback