Fantastisk föreställning

I dessa stressiga tider så hade jag bokat in en kulturkväll med några kompisar.
Eller snarare jag hade hakat på när en kompis frågat om jag ville hänga med.
Vi såg föreställningen "Rockens kvinnor" på Scalateatern.
Den går där till 16 december och har tidigare turnerat runt landet.

Fantastiska tjejer som gestaltar några av rockens glömda och mest ihågkomna kvinnor.
Dessutom "All male band" och Peter Jezewski som tillsammans med Louise Hoffsten, Marika Lagercrantz  och Karin Wistrand bjöd på en föreställning som var en totalupplevelse.
Vi satt på första bänk och jag var bitvis både rörd och omtumlad.
Jag tror jag kunde alla texter som framfördes för detta var något för alla som varit med sedan
mitten av 1950-talet.

Man måste vara lite rädd om sin hörsel förstås så det var tur att jag hade min MP3-spelare med.  
Jag hade hörlurarna i öronen för att skydda öronen. Jag hörde utmärkt ändå och kände rytmen i
kroppen också.
Min hörsel är inte alltid den bästa, jag ska för övrigt kolla den nästa vecka, så det är bäst att skydda
det som är kvar.

Jag var i alla fall så nöjd med gårdagens föreställning att jag gärna skulle gå igen - ikväll om jag bara kunde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback