Idag firar jag växthuset!!

Vid 8-tiden kunde jag starta ute i morse. Man kan ju inte väcka grannarna så jag fick vänta tills jag såg dem hämta tidningen.
Jag smög mig ut och gick lös på de sista plastrutorna. De skulle skäras diagonalt.
När jag fixat fyra var jag ganska nöjd men då låg solen direkt på min arbetsplats.
Jag tog en pratstund med grannen en bit bort, hon som snart ska flytta.

Liten, lätt lunch och en dryg liter vatten gjorde att jag orkade de sista två plastsidorna och den lilla över dörren. Den automatiska öppnaren kom också på plats men jag kunde inte få dit silikonet för det var för varmt inne i växthuset. Ikväll när det förhoppningsvis blivit svalare ska det på. Liksom metallbyglarna som håller plastskivorna på plats tillsammans med silikonet.

Då ska jag vattna och plantera gräslöken och den kinesiska gräslöken som jag köpte häromdagen.

Så här såg den enda hela sidan ut innan jag började:

89386-16

Efter att jag jobbat i dryga två veckor så ser det ut på detta vis:


89386-17


Det bästa av allt är att vinrankan klarat sig mitt i allt och jag hoppas att jag ska kunna plocka mig vindruvor om någon månad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad du är duktig. Men jag är inte förvånad.

Faster

2006-08-06 @ 22:35:39
Postat av: Nina på Johangården

Bra gjort!

Postat av: Abdulvanja

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2010-09-17 @ 11:33:01
URL: http://abdulvanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback