Getingar på min bil

Det är ett år som är rikt på det mesta.
Bland annat så vräker lindallén där vi bor ut nektar. Det har inneburit att vi sett massor med döda humlor tidigare. Det finns något i lindens nektar som gör att humlorna dör.

Kletet vi har på bilarna lockar i alla fall getingar till bilarna just nu.
Jag som är allergisk mot getingstick har över 30 getingar på bilen varje gång jag går ut mot bilen.
Lätt hysterisk närmar jag mig bilen och slår lite lätt på bildörren för att de ska flyga iväg.
De gör de oftast men några sitter kvar på rutorna tills jag kört en liten bit.
Det är alltså dags att tvätta bilen igen fast det bara är fem dagar sen sist.
Vår gata ligger nog i topp bland biltvättarna varje år i juli och augusti för alla har ju parkering under dessa allélindar. Kanhända måste vi bygga en carport för att skydda bilarna.

Kan man bygga något över brevlådan också? Den är ännu kladdigare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du prövat att vifta med en kvist mot kletet och de ettriga getingarna.

Faster

2006-08-03 @ 18:31:23
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Skulle jag våga det?
Getingar är det jag är räddast för i världen.

Postat av: Nina på Johangården

Kanske är getingarna ännu räddare för dig...

2006-08-04 @ 10:50:46
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback