Släkt med släkten

Min mans storebror är omgift med en trevlig kvinna som vi kan kalla Aurora.
Auroras dotter i förra äktenskapet har en liten dotter som ska döpas till helgen.
Hon har då bett min yngsta att komma och sjunga på dopet.

I doppresent ska flickan få en antavla och jag har gjort en del av forskningen förut
men de sista uppgifterna letar jag desperat efter.
Jag hade ingen uppgift om när min svägerskas morfars far dog vilket måste vara i
intervallet 1910-1945. Jag vet inte var han dog så jag chansade på att någon annan
hade skickat in den uppgiften på DIS. Jag hittade honom hos någon uppgiftslämnare
och skulle därför kolla vem denna uppgiftslämnare var. Det var JAG.

Jag hade alltså min svägerskas anfader i min egen forskning sedan 2004 trots att
jag hittat honom för tre månader sedan. Det visade sig att han låg dubbelt inlagd och
att han var kusin till min mans morfars far. Jag hade lagt in honom som kusin men
aldrig följt upp om han hade fått barn.

Man brukar ju säga att folk som är gifta med varandra inte är släkt - men min svåger
och hans hustru är faktiskt femmänningar.
Vad världen är liten ändå...

Kommentarer
Postat av: Nina

Japp, världen är oftast mindre än man tror :)



Kraaam syssling!

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Min mans mågs ff ff fm bodde granne med mina (och dina)valloner på 1700-talet. Jag är troligen släkt med honom också. Det verkar som om någon sitter där uppe och lägger pussel med oss.



Kramar från Nicoline

2009-07-30 @ 00:19:20
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback