Till Vadstena nästa vecka

Jag ska vara ledig på tisdag och vara i Vadstena. Vi åker på måndag dottern och jag.

På natten sover vi på en folkhögskola innan hon ska göra prov för att gå en musikutbildning där.
Själv hade jag tänkt gå på Landsarkivet men det dök upp något mer intressant i form av
en äldre herre som jag är lite avlägset släkt med och som jag haft kontakt med i ett par år.
Vi har inte vetat hur mycket gemensamma personer vi har i vår forskning förrän ganska nyligen.

Han ville då att vi skulle ses där han bor en bit ifrån Vadstena. Jag erbjöd mig att komma och hälsa
på honom på tisdag. För att spara tid kommer han till Vadstena istället.
Vi ska träffas på en plats centralt i den gamla staden.

Det blir en massa foton och släktutdrag att titta på gissar jag.
Det är faktiskt lite spännande att besöka Vadstena också för jag har aldrig varit där.
Det finns ju ett Birgittakloster där och samtidigt är den äldsta dottern i Italien och bor på ett annat
Birgittakloster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback