Shakespeare i Allhuset

Much ado about nothing

På torsdagskvällen var det teaterföreställning på Stockholms universitet.
Det var Shakespeares Much ado about nothing som framfördes av
Stockholms Studentteater.
Föreställningen var på engelska och de unga skådespelarna var så duktiga.
Tänka sig att de spelade i nästan två timmar med en paus emellan men då
sålde de kaffe och bröd som de bakat.
Dräkterna var lånade av en äldre dam som har många tidstypiska dräkter.

Visst är man stolt över sitt eget barns insatser men alla var absolut lika bra.
De har ju haft roligt under det att pjäsen vuxit fram och förhoppningsvis lärt
sig något också.
Dottern som är Shakespearefrälst har förhoppningsvis känt sig riktigt nöjd.
Det är två föreställningar till en idag och en på tisdag.
Jag skulle gärna gå igen, för biljetterna kostar bara 30 kr i dörren och 20 om
man beställer före men idag har yngsta dottern konsert i sin skola.
På tisdag ska jag på guidning och middag med en släktforskarförening men
jag tar tunnelbanan ut och ser akt 2 igen då.
Då måste jag ha blommor med för det glömde vi i torsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback