Idag ska jag njuta i trädgården

Cunninghams white

Nu har jag ätit frukost och tagit det lugnt på morgonen så därför är det dags att
ta på sig arbetshandskarna och ge sig ut i trädgården.
Det finns över 100 l superfin kompostjord som ska ösas ur kompostbehållaren.
Ännu mer halvfärdig kompost som ska flyttas till den tomma behållaren för att mogna.
En nyinköpt maskrosupptagare som jag provade igår kväll i över en timme.
Sju blommande rhododendronbuskar att njuta av.
En gudomlig vildapel som jag måste ta ett kort av innan jag om några veckor
måste ta ner den en dryg meter eller mer.
Kanske måste jag också vattna lite, SMHI lovar regn men det kommer alldeles
för lite och mina 36 rhododendron behöver mycket mer än det som kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback