Rörstrandsgatan 28

Rörstrandsgatan 28
Denna bild har jag fått mailledes från en släkting som jag bara träffat en gång.
Vi har dock mailat flera gånger och pratat i telefon.
Hon hade hittat den bland kvarlämnade foton efter sina föräldrar.
På fotot stod det "hos morbror Hjalmar på Rörstrandsgatan 28".
Hon kände inte igen någon på fotot men det gjorde jag.
Mannen på första raden med armarna i kors är min morfar.
På bilden är han nog 21-22 år gammal dvs det är troligen innan han och
mormor träffades.
Mamma var här igår och vi kämpade tillsammans med bilden för att gissa
vilka de andra på bilden var. VAR skriver jag för de personer vi gissat på är
alla borta nu. Den lilla flickan på bakre raden vid gardinen tror vi hette Margit
och dog år 2000.
En av männen på bilden måste ju vara Hjalmar som bodde på adressen.
Det är den mannen som är orsak till att jag bestämde mig för att delta i
projektet "Namn åt de döda" som är klart nu för idag hittade jag att CD:n var
färdig och gick att beställa. Det gjorde jag direkt även om leveransen kan dröja.

En utskrift av fotot ligger bredvid datorn för att jag ska kunna fundera och titta
ordentligt när jag får en stund över.
Jag tror att alla barnen är Hjalmars och jag vet att ett av Hjalmars barn har ett
barn som bor i min grannkommun. Jag tror jag ska skriva till honom och skicka
med bilden för att höra om han kan identifiera fler på bilden.
Jag har tänkt att skriva till honom ett bra tag nu men drar mig ändå lite.
Det vore enklare om jag kunde hitta en mailadress.
Fast kanske jag ska försöka med Stayfriends det har ju fungerat förr.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Ja men visst fungerade det med Stayfriends för det var ju där jag hittade dig för snart två år sen.Tur nog! Vilka givande två år vi haft sen dess och du har fått rötter långt tillbaka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback