Jag skriver stort

Det gör jag ju förstås inte men jag skriver på ett stort papper.
Ungarnas kusinbarn ska få ett släktutdrag med sig själv som centralperson
och åtta generationer bakåt.
Nu hade jag det mesta på hennes mormors sida och hennes fars sida.
På hennes morfars sida har jag forskat lite för att det inte ska bli heltomt
efter två generationer.
Helt plötsligt sitter jag och rotar i bekanta trakter i Tierp och Söderfors.
Det ska bli roligt att se var det tar vägen där.
Kanske har hon något vallonpåbrå, inget konstigt för henne i så fall för det
har hon ju på sin mormors fars sida och sin farfars sida.
Hon bär ju faktiskt ett vallonnamn som efternamn.

Jag skulle vilja hinna fylla i så mycket som möjligt innan maken åker söderut
nästa måndag. Själv åker jag några dagar senare men jag åker buss och då
kan jag inte ha några A3-ark med mig.

Kommentarer
Postat av: M.h.B

skulle också vilja veta mer om släkten! har fått lite info från nina och rv! tycker att mycket saknas i registren, även om min barndom och boende, som jag kompletterar till rv, efter minne. minns en hel del från ca 13mån. ålder.
M.h.B = vallonprins i mormors fars hemmaland! du vet vem! ;-)

2007-07-09 @ 18:19:59
Postat av: Nicoline på Fädernegården

GRATTIS!
på födelsedagen önskar Nicoline.

Postat av: Nina på Johangården

GRATTIS på födelsedagen önskar Nina!

2007-07-10 @ 10:06:49
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: M.h.B

GRATTIS! önskar jag med!

2007-07-10 @ 19:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback