Täckbark, trimmerwire och munstycke till vattenslangen

Nu har semestern börjat!!

Jag har besökt Bauhaus och köpt 10 säckar täckbark till mina kära rhododendron. Innan barken kommer på ska jag rensa bort allt ogräs som kommit upp.
Sen ska det bli fint och alla torra blomställningar ska bort.

På vägen mot kassan kom jag på att munstycket till vattenslangen var trasigt. Jag tog ett i förbifarten och en ny fästanonrdning. Javisst ja, jag måste ju kunna vattna på både fram och baksidan så det blev en förgrening också. En ny sorts vattenspridare också.

Wire till trimmern måste jag ju också ha så då fick jag ta på mig läsglasögonen för att hitta rätt.
Så styrde jag mot kassan med mitt vingliga ekipage, det är tungt med 500 l täckbark.
Vad dyrt det blev täckbarken skulle ju bara gå på 178 kr för 10 säckar och kassörskan säger 800kr.

Jodå leksaker till trädgården kostar mycket. 

Nu när jag kommit hem är jag så trött så jobbet får vänta till imorgon. Det måste kännas att jag har semester också. Fast den nya vattenspridaren är igång, den kan ställas i på vilken form det har som ska vattnas. För mina rhododendron i slänten närmast huset räcker 2x8m. Sen ska spridaren flyttas.

Regnet som jag trodde skulle komma passerar nog norr om oss så jag får vattna istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback