När rymden är på G

Christer Fuglesang åkte inte ut inatt. Hela resan blev inställd. Jag hörde allt!!

Han finns i min släktforskning - för han är släkt-med-släkten.

Han är INTE min släkting och INTE hans fru heller men nu börjar vi närma oss.

Min morfars mor Edla hade en halvsyster Ida.
Jo det var hon som jobbade på Ulriksdals slott eller snarare hennes man.
Ida ryckte bara in vid behov och strök eller tvättade.

Till Ida åkte Edla för att hälsa på med sina barn 1901.
Då när min morfar sparkade av sig skon mot relingen på båten som gick på Mälaren.
Edla tyckte ungen ändå skulle gå med EN sko för att visa att han haft skor annars skulle
han ju se ut som vilken fattigunge som helst.

På Idas gren av släkten föddes så småningom min fyrmänning som jag inte känner.
Hon är gift med mannen som är bror till Christer Fuglesangs fru.

Visst är det "Lassie-varning" på detta!! Men jag känner att det är rätt nära ändå.

När maken pratar om att han är fyrmänning med en medlem av Svenska Akademien så
är Christer Fuglesang min räddning.

Visst smäller Christer Fuglesang lite högre än Peter Englund.
Troligen åker han högre i alla fall.

Så om Christer flyger ut i rymden på söndag så är jag i alla fall vaken.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

*ler*
åtminstone smäller namnet Fuglesang högre än Englund...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback