En eländig fredag

Först så skulle jag till jobbet och det var mycket som vanligt.
På lunchen loggade jag in mot kommunbiblioteket för att förlänga lånet på två böcker
som jag inte hunnit läsa. Då fick jag veta att jag hade fel lösenord till mitt lånekort.
Jag tänkte alla fula ord i världen och kände att det var tur att jag hade böckerna med
mig för då kunde jag åka på bibblan och låna om dem.

Efter månadsmötet tackade jag för mig och flexade ut för att åka till besiktningen.
Jag har noterat en viss skakning i ratten sedan i måndags som gradvis har blivit värre.
Nu hade ju den yngre dottern kört bilen förra helgen - undrar om hon kört på något?

På besiktningen gick allt bra till bilen hissades upp jag såg att det var skillnad på höger
och vänster sida bak. Vänstern hängde liksom och jag tänkte på alla dyra saker det
kunde vara till besiktningesmannen sa "Ditt vänstra bakdäck är trasigt, på insidan".
Det var som en bubbla och däcket hade delat sig.

Allt var bra för övrigt men jag måste ändå besiktiga om.
På vägen från besiktningen ringde jag vår däckfirma där vi bor och frågade hur länge
de hade öppet, med god marginal kom jag dit men med en ganska vilt skakande bil.
Det kändes som om jag skulle få punktering när som helst.

Väl på plats sa jag att jag skulle ha ETT däck men insåg snart att man köper inte bara
ett däck så det blev två för en bil som nästan har skottkärrehjul är inte så dyr att byta
två däck på, men 2300 hade jag ju kunnat ha trevligare för.
Dessutom tillkommer ombesiktning.....

Mitt uppe i allt detta höll jag på att glömma bibblan, men jag hann dit också och det
hade blivit något fel på mitt kort men det fixade bibliotekarien, så nu kanske jag äntligen
får tid att läsa böckerna om svensk medeltidslitteratur.

Fast innan jag åkte hem blev det en tur till apoteket för jag har hostat i ca 5 veckor och
nu har jag fått biverkningar av hostmedicinen.

Det enda trevliga som hänt idag var att vår nya soffa har kommit och den 18 år gamla
och nedsuttna åkte ut. Den nya är ihopskruvad och på plats med förenade krafter.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

När kan man komma och provsitta soffan?

Kramar från Nicoline

Postat av: Anonym

Grattis idag Pauline



Kramar från Nicoline

2010-07-10 @ 10:10:47
Postat av: Amirhedvig

I love this page.

2012-05-08 @ 10:29:11
URL: http://amirhedvig.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback