Nu är det dags igen

Dags för nya neddragningar i personal på jobbet.
Vi i Sverige går med vinst medan Norge, Danmark, Finland.
Spanien, Lettland, Estland och Litauen går med förlust.
Därför ska Sverige reducera sitt folk - är det rättvist?

Kanske är vi på min grupp inte berörda denna gång - men
jag får ångest ändå.

Idag har vi haft två möten och den stående uppmaningen är
- UPPDATERA ERA CV.

Det har jag gjort men som chefen sa redan för två år sedan,
de behöver inga historiker - vilket torde innebära att mitt nya
nördämne Nordiska språk är ännu mindre behövt hos min
arbetsgivare.
Fast om man har jobbat heltid de senaste fem terminerna och
samtidigt har pluggat in 97,5 högskolepoäng så borde ju någon se
att man är motiverad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback